11 de febrer 2013

Els catalans, perdem un possible aliat?

vicent | Periodisme | dilluns, 11 de febrer de 2013 | 14:43h
 
Conec Z des de fa dècades. És un molt bon amic, un gran periodista italià amb un accés privilegit als corredors del Vaticà. Mai no m'ha fallat. Sempre tot el que m'ha explicat que passava allà dins era cert.

Al 2010 em va dir amb tot luxe de detalls que aquest seria el primer papa a patir la 'mort civil' --que no caldria matar-lo, com als seus antecessors, per tal d'apartar-lo del poder. I em va explicar que el volien fer fora.

Ho vaig deixar escrit aleshores en aquest apunt del 24 de novembre de 2010, que us recomane de llegir. Perquè vist avui, quan Benet XVI ha estat el primer Papa a abdicar des del 1415, la conversa amb Z fa feredat.

L'estic cercant al mòbil però no contesta. Normal...
------------------
vicent | Periodisme | dimecres, 24 de novembre de 2010 | 18:49h
 
Diumenge sopar amb Z. És un molt bon amic, de fa molts anys, periodista italià de llarga trajectòria, especialment relacionat amb el Vaticà. Inevitable parlar de la visita a Barcelona del Papa i a partir d'açò de la situació vaticana.

-La cosa està molt malament
-Què vols dir?
-Volen tirar-lo...
-Al papa??
-Sí. Hi ha molta tensió. Quan el van triar ho van fer sota l'impacte de l'avanç de l'Islam i buscaven un líder a la contra. Però pensaven que seria dòcil amb la cúria i resulta que no els fa ni cas. Estan farts d'ells i són molt poderosos.

Ja n'he sentit a parlar en altres ocasions en aquests termes. La primer vegada et xoca que es referisquen al conclave parlant d'eleccions. Però és evident que tot allò de l'esperit sant i la inspiració divina és espectacle cara a les masses. Dins els Vaticà, com en qualsevol país, hi ha 'partits' i eleccions. Particulars perquè trien un rei de per vida però eleccions al cap i a la fi.

Segueix Z.

-Tota la informació sobre els casos de pederàstia ix de dins. Estan assajant la mort civil.
-La mort civil?
-Abans als papes molestos se'ls matava. Ara han descobert que poden fer que la pressió de l'opinió pública internacional contra el papat siga tan intensa que acabe fent-lo fora. L'escàndol és molt gros i encara queda molta munició per disparar...

Ahir quan em van arribar les primeres notícies del nou llibre del papa no vaig poder evitar reprendre la conversa de diumenge. El mòbil sona.

-Ha reaccionat. Si són les opinions públiques les que acabaran decidint ell es posa a la banda de l'obertura i la conciliació amb el món laic. Escandalitza els conservadors però també els posa contra les cordes. Feia dècades que un papa no rebia tantes alabances en un sol dia. Sap el que fa i sap que la guerra serà dura...
---------------------------------

La premsa italiana

La Repubblica: Benedetto XVI lascia il pontificato il 28 febbraio
Il Corriere della Sera: Il Papa si dimette dal Pontificato
«Lascio per il bene della Chiesa»
L'Unità: Il Papa si dimette: Lascierà il pontificato il 28 febbraio
La web de l'Osservatore Romano, el diari del vaticà, s'ha col·lapsat.

---------------------------------


Les paraules del Papa: el comunicat íntegre

'He de reconèixer la meva incapacitat per exercir bé el ministeri que em va ser encomanat' · 'Les meves forces, per l'edat avançada, ja no són les que caldria per exercir de manera adequada el ministeri de Sant Pere' · 'Us dono les gràcies de cor per tot l'amor i el treball amb què heu portat al meu el pes del meu ministeri, i demano perdó per tots els meus defectes'

El Papa Benet XVI ha comunicat avui als cardenals durant el consistori de canonització dels màrtirs d'Otranto que plegava. Us oferim el comunicat íntegre (traduït al català) que el Papa ha llegit, en llatí, al cardenals.
'Estimadíssims germans,
Us he convocat a aquest Consistori, no només per les tres causes de canonització, sinó també per comunicar una decisió de gran importància per a la vida de l'Església. Havent examinat repetidament la meva consciència davant de Déu, he arribat a la certesa que les meves forces, per l'edat avançada, ja no són les que caldria per exercir de manera adequada el ministeri de Sant Pere. Sóc molt conscient que aquest ministeri, per la seva naturalesa espiritual, s'ha de dur a terme no únicament amb obres i paraules, sinó també i en no menor grau patint i resant. No obstant això, en el món d'avui, sotmès a transformacions ràpides i sacsejat per qüestions de gran relleu per a la vida de la fe, per governar la barca de Sant Pere i anunciar l'Evangeli, cal també el vigor tant del cos com de l'esperit; vigor que, en els últims mesos, ha disminuït en mi de tal manera que he de reconèixer la meva incapacitat per exercir bé el ministeri que em va ser encomanat. Per això, essent molt conscient de la serietat d'aquest acte, amb plena llibertat, declaro que renuncio al ministeri de Bisbe de Roma, successor de Sant Pere, que em va ser confiat per mitjà dels Cardenals el 19 d'abril de 2005, de manera que, des del 28 de febrer de 2013, a les 20.00 hores, la seu de Roma, la seu de Sant Pere, quedarà vacant i ha de convocar, per mitjà de qui té competències, el conclave per a l'elecció del nou Summe Pontífex.Estimadíssims germans, us dono les gràcies de cor per tot l'amor i el treball amb què heu portat al meu el pes del meu ministeri, i demano perdó per tots els meus defectes. Ara, confiem l'Església a cura del seu Summe Pastor, Nostre Senyor Jesucrist, i supliquem a Maria, la seva Santa Mare, que assisteixi amb la seva materna bondat als Pares Cardenals en triar el nou Summe Pontífex. Pel que a mi respecta, també en el futur, voldria servir de tot cor a la Santa Església de Déu amb una vida dedicada a la pregària.Vaticà, 10 febrer 2013
BENEDICTUS PP. XVI'
Benedict XVI @Pontifex
We must trust in the mighty power of God’s mercy. We are all sinners, but His grace transforms us and makes us new.

0 Comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Ni oblidem ni perdonem